Pixajoy

Wednesday, July 18, 2012

Home » Comeback!

Comeback!



Assalamualaikum dan Salam Bahagia


Lama menyepi tanpa menitip sesuatu di blog, Alhamdulillah masih menjalani kehidupan normal seorang manusia. Bahang Ramadhan kian terasa, kemeriahan yang semua umat Islam nantikan. Insyaallah Jumaat kami akan pulang ke kampung menyambut puasa. 


Sepanjang pertapaan aku, banyak perkara yang berlaku. Bermula dengan Aiman diserang muntah-muntah dan cirit birit, aku dan en suami juga mengalami nasib yang sama. En suami paling teruk siap dengan pakej demam. Semacam virus pula bila mendengar dugaan sakit yang sama dialami orang lain. Anak adik en suami, baby Afi juga masuk wad semalam disebabkan demam, muntah-muntah dan cirit birit. Doktor kata Afi mungkin akan keluar wad esok.


Sebulan ini kami asyik berulang alik ke Alor Setar. Mak en suami dalam keadaan tidak sihat. Sakit apa yang belum dapat doktor sahkan. Tempohari seminggu juga terpaksa bermalam di hospital. Sekarang kesihatan mak masih kurang baik. Minggu depan kena ambil darah dan kalau tak ok akan masuk wad semula. Hati mak mungkin akan diambil sedikit untuk penyelidikan doktor. Dugaan yang tiba-tiba ini mengejutkan seisi keluarga. Minta jasa baik semua doakan kesihatan mak ye.


Lastly, aku nak ucapkan Selamat menyambut Ramadhan Al -Mubarak kepada semua rakan blogger yang sentiasa dekat dihati..:)






22 comments:

izan mama mia said... Best Blogger Tips

mmg lama menghilang

mg bertambah sihat yer

dan..mg mak juga akan beransur pulih....amin..amin ya robbil alamin..tak sanggup rasanya insan semulia itu menanggung kesakitan...sabar yer..

Mama Adam said... Best Blogger Tips

welcome back!!!!! hihihihi...

LYAfrina said... Best Blogger Tips

welkem back.. itula..lya erasan..lma gak mghilang..
slamat myambut ktbaan ramadhan

SHAHZEE said... Best Blogger Tips

salam akak.lamanya menyepi..
Dugaan..smga k.muni tabah hdpi dugaan.smga semuanya sihat..amin
salam ramadhan al mubarak

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Welcome back. Semoga mil Pk dan semua ahli kelusrga yg sakit kembali sihat.. :-)

MulutPayau said... Best Blogger Tips

selamat kembali dik...
Semoga semuanya kembali sihat seperti biasa....
Selamat menyambut Ramadhan...

NzA said... Best Blogger Tips

lamanyaaaaaaaaaaaa menanti n3 PK.....trkdg keadaan memaksa kita menyepi....semoga Allah prmudahkan segalanya...ameen.

Rapunzeel Cikilolo said... Best Blogger Tips

rindu akak kutu... :)

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

semoga sembuh kmbali sprt sediakala ye encik suami dan aiman... maaf x tahu hal ni... blog teman pun x update sgt ...

selamat berpuasa in advanced ;)

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

patut pun hari tu bkak puankutu.com tk dapat,,,

Masya said... Best Blogger Tips

lamenya muni menyepi .. banyak dugaan yg berlaku rupenya...

salam ramadhan.. moga ramadhan kali ini lebih bererti ...

moga mak mertua muni cepat sembuh dan tak sakit yg merbahaya..

Ym.Bundle said... Best Blogger Tips

selamat menyambut ramadan kutu..2 hari je lagi ni...semoga semua cepat sembuh..

fieda said... Best Blogger Tips

amboi tu dia..lama menyepi...welcome2..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

lamanya menghilanggggggg.... :)


semoga mak mertua xde apa yg serius, smoga sihat2 ye k.murni.
selamat menyambut ramadhan :)

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Lama menyepi. Banyak ujian yg melanda rupunya. Semoga mak pun kutu cepat pulih. Take care.

Apple said... Best Blogger Tips

Owh.. salam PK. pttlah tak mucul lama. Hoho..Semoga semua sihat menyambut ramadhan ni.

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

dugaan kan kak..sbr ea byk2..semoga semuanya baik2 sahaja..

salam ramadhan dr ira :)

Norsalmi said... Best Blogger Tips

Selamat kembali PK.
Moga semuanya kembali sihat.
Salam ramadhan al mubarak buat PK sekeluarga.

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

welcome back.. itula..CR pun
perasan..lama jugak PK tak update blog...Rupanya ada masalah kesihatan keluarga ya...Semoga Cepat sembuh..Selamat berpuasa...

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

selamat kembali.. :-)

opah sy pun tgh sakit skrg ni...

selamat berpuasa jugak utk muni :-)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

selamat kembali menulis murni :)


moga mak diberi kesembuhan..

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

welcome back ye muni... lamanya menyepi...

salam ramadhan ye muni...
moga lepas ni semuanya diberikan kesihatan yg terbaik sepanjang ramadhan.