Pixajoy

Friday, May 04, 2012

Home » Menuju Syurga Dari Dapur

Menuju Syurga Dari Dapur



Salam hari Jumaat. 


Empat hari di bulan Mei aku belum berkesempatan mencoret sesuatu di blog tintong ni. Terima kasih pada korang semua yang mendoakan kesihatan aku. Alhamdulillah hari ini aku sudah sihat selepas diserang demam selama dua hari. Selsema berlarutan hingga beberapa hari lalu virus malas menumpang sama hingga tidak berupdate berhari-hari. Banyak yang aku mahu cerita tapi tak tahu nak mula dari mana dan bagaimana. So tak payah cerita senang.haha.. Aku akan BW perlahan-lahan. Ada ke yang merindu komen dari aku?hoho..


Sekadar perkongsian hari Jumaat buat para isteri :



Siapa pun kita, apapun kedudukan dan pekerjaan serta kesibukan saat ini, jangan pernah menganggap remeh hasil tangan kasih sayang dari sebuah ruangan kecil yang bernama dapur. Kebahagiaan suami, perhatian dan kasih sayangnya dapat kita ikat dari sana. Fikiran yang  selalu terfikir untuk  menyiapkan apa yang boleh hidangkan untuk suami tercinta,  Pahala untuk kita akan mengalir dengan deras dan tiket untuk masuk ke dalam syurga Allah insyaallah akan digenggaman. 

* Balik kerja kejap lagi nak masak spageti untuk en suami dan Aiman. Sebenarnya sendiri yang nak makan (samalah tu.hehe...)


                                               


29 comments:

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Walu nampak mudah/sedikit tapi itu juga membantu kebahagiaan kita bukan saja di akhirat kelak tapi juga rumahtangga yg dibina kini...

mie said... Best Blogger Tips

wow!!
spagetti tu...
apapun take care n rest first..
hihi

anisalya said... Best Blogger Tips

sebab tu kalau husben balik akak suka masak apa ke yang dia nak makan. hehehe... lagi pun dia mmg suka air tgn isterinya tu.


p/s: semoga cepat sembuh ye.

Munnafendy said... Best Blogger Tips

gigih nk bljr masak nih.. =P

Ila said... Best Blogger Tips

huhuhu..betul tu..walaupun ada masa malas kan..hehe

SHAHZEE said... Best Blogger Tips

alhamdulillah banyak nikmat yg Allah beeri pd perempuan kan...insyaAllah akan cuba yg terbaik:)

eh akak demam ke?cianye.rest bebanyak eh

hyz said... Best Blogger Tips

setuju!!! tapi syg ramai wanita y malas ke dapur skg....

chii said... Best Blogger Tips

air tangan isteri mampu menambat hati sang suami.eheh

ehem..mengidam ke muni :p

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

Wow! spagetti bestnya...hantar ke sini sikit...hehehe

azam said... Best Blogger Tips

bagus tu....hehehe

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

dah sihat ea?? selamat berblog kak..
husna ada dengar orang cakap nak jaga hati suami senang ja..jaga perutnya..hak3..:D

transformed housewife said... Best Blogger Tips

betul tu. Arwah mak sy selalu ingatkan nak ikat suami mmg melalui masakan. (selain dr layanan yg lain2 tu)

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

inspirasi utk bakal isteri mcm muja la jugak kan,, hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

emm..itula yg selalu bermain di kepala sy setiap hari..nak masak apa esok..sebelum tido dh pikir dulu


awakk..sy pon dh lama x update..malas hikhik

Farah Shamsudin said... Best Blogger Tips

betul tu kak..
sy br terpikirkan spagetthi..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

betoi tu.. sy ari2 pening kpala pk nk msk apa..hihii kalu tanya hubby, dia cuma jwb.. ikut sukalah.. adehh..

eita said... Best Blogger Tips

mintak sikit...

Mohamad Ridhwan Ruslan said... Best Blogger Tips

ya betul :) walaupun masih tiada pengalaman, tetapi dapur adalah tempat penting :)

puanbee said... Best Blogger Tips

haha memang masak hari2 nih kutu , sapai kering otak duk perah idea masak ..

Marya Yusof said... Best Blogger Tips

As salam murni,

Get well soon...

Saya mmg suka masak, skrg ni mmg jd kewajipan utk masyak2 ni... Pahala utk saham akhirat esok... Insya'Allah, alangkah senang nak dpt pahala... buat pulak perkara yg kite suka :))

Masya'Allah:)))

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

same je tahap kesihatan kita, kutu. alhmdllh dah sihat ye... hanie pun dah sihat tp stress sajork. huhu...

eh samelah men kita! spagetti ! yiihaaa~

MulutPayau said... Best Blogger Tips

spagetti....fuhhhh, sedapnya..!!!!

Akak pun jenis yg liat nak ke dapur...kena merajinkan diri lepas ni...

jebengotai said... Best Blogger Tips

air tangan isteri @ mak boleh mengikat silaturahim antara keluarga.. :)

SYaMiLa said... Best Blogger Tips

lamanya tk singgah sini...rupanya puan kutu kita demam...

Apple said... Best Blogger Tips

setuju kak PK. Sebab sy yang suami. Lol.
kata2 org lama "Mendekati suami melalui perutnya"

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

Moga semakin baik dn back to normal

saya pun nk kata suka masak..suka la..tp tatkala hujng minggu...skang nih dh sarat..rasa jadi makin malas..tp insyallah...pasni..akan merajinkan diri balik masak..eh saya pun baru wat spageti last week...sya yg pulun sorang..hehe..somi kureng skit..makan tu makan..tp tak la kencang cam sya..hehe

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Spaghetti.. ibu dan anak2 suka, tapi ayah makan macam terpaksa.. :D

ps: begitu terkesan tazkirah tu pada ibu yusuf yg tahap kerajinan masaknya hanya datang sekali sekala..

Hanie Dew said... Best Blogger Tips

tapi tapi tapi kan kalau husband kite yang suka masak cemana?

izan mama mia said... Best Blogger Tips

okey...jom masak...kehkeh