Pixajoy

Saturday, May 05, 2012

Home » Bila Gabra..

Bila Gabra..



Sehari dua ini aku asyik senyum sendiri. 


Alkisah semalam kereta rakan sekerja aku kemalangan kecil dilanggar oleh seorang amoi. Mujur tidak ada apa-apa yang serius dan Amoi tersebut pun berjanji untuk membayar segala ganti rugi kereta. Cerita rakan sekerja aku, dia gabra masa kejadian sampai nak mendail nombor telefon suaminya pun perlu bantuan orang. 


Aku tahu dan faham perasaan seorang perempuan. Bila berlaku kejadian yang tidak diingini seperti kemalangan, yang namanya wanita memang tidak mudah mengawal situasi. Dalam keadaan terkejut, perkara mudah pun tak mampu kita buat. Rasanya sangat normal aku kira, tak tahu pula kalau orang lain.


Seorang lagi rakan sekerja lelaki menyampuk menceritakan pengalaman beliau kemalangan. Waktu keluar untuk salam dengan orang yang kereta beliau terlanggar, dengan bini orang tu sekali beliau sua tangan untuk salam. Tak sangka pula lelaki pun gabra sama. Lelaki manusia biasa juga kan?hiks..


Bila teringat tentang salam dengan bini orang tu, aku akan senyum sendiri lagi.







                                               




23 comments:

eita said... Best Blogger Tips

bila dah gabra..macam ni lah jadinyer,...kadang tu nama sendiri pun tak ingat...

Ym.Bundle said... Best Blogger Tips

time aku eksiden haritu, kalau bukan sebab tngan, kaki aku dah skt, memang aku hayun dia dengan helmet..sebab bdn dah lembik..guna mulut jela maki yena tu..ekeke..

Scarlett O'Hara said... Best Blogger Tips

Paling tak suka bila gabra.

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

muja prnah hancurkan satu majlis perhimpunan rasmi gabra punya pasal,, haha

jebengotai said... Best Blogger Tips

sama juga..mmg gabra pada awalnya..tp kene tenang ngn x panik..bru leh fikir apa nk dibuat lepas tu..huhu

anisalya said... Best Blogger Tips

pernah terlanggar bontot myvi. luckily the husben was there. yg gabra org yg melanggar sbb tgk husben kepala botak muka garang semcam. hahaha...

SYaMiLa said... Best Blogger Tips

bila dh gabra mmg kita akan buat perkara2 yg abnormal kan..hik3

Farah Shamsudin said... Best Blogger Tips

uishh.. ade ke kak org yang takde perasaan gabra?

azura said... Best Blogger Tips

kenapa dia salama isteri orang...bukan muhrim la lalala

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

betul tue...perempuan cepat gabra...

Mama Adam said... Best Blogger Tips

bila gabra, kadang2 jadi lucu bila teringat :)

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Kalau kena memang ketar lutut ;)

LYAfrina said... Best Blogger Tips

hehe..kalo lya pon kna gni..mmg ketor lutut ni

.:fyzz:. said... Best Blogger Tips

mmg.mmg..kalau gabra apa2 pun lehjadi..cam saya lak..kadg2 leh mengigil tangan2..haru biru jadinya
awat nak senyum bila dengaq nk salam isteri orang tuh ..ada apa2 di sebaliknya ka...:)

Munnafendy said... Best Blogger Tips

hahaha kalau tgh gabra mcm2 la, nak bdiri pun lemah je rasa.tp stkt ni xpnh lg la sy hulur tgn kat laki org! haha

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Hehe.. turut sama tersenyum.. :D

Jo-Blogger said... Best Blogger Tips

saya singgah sebab nama puan kutu tu yg menarik perhatian saya..hehe..

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

kalu sy pun sm gak rasanya.. mesti gabra gak..hihi

NzA said... Best Blogger Tips

itulah perempuan....cpt trsentuh n cepat gabrah dlm situasi yg panik.....kelakar lak baca n3 PK...

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

BILA GABRA MCM2 BENDA PELIK BOLEH DIBUAT... MINTAK SIMPANG DR SEGALA KEMALANGAN KAN..

opss... terCAPS lock pule.. sorry ye kutu

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

huhu..memang sifat wanita kowt kan kak..klau dah gabra habis hilang punca..haha..

hyz said... Best Blogger Tips

kalo bab kemalangan ni, mmg normal kita akan jd mcm tu... sy pong sama 2x5.. hahhaa

izan mama mia said... Best Blogger Tips

hihihi..bila nama pun gabra mmg gitu ler