Pixajoy

Wednesday, August 01, 2012

Home » Diari Ramadhan Aiman

Diari Ramadhan Aiman



Salam Ramdhan dari Aiman..


Bulan puasa best. Makan semua sedap-sedap! Tapi Aiman tak puasa pun. Setiap pagi ibu sediakan makanan sebelum pergi sekolah. Ibu selalu masak nasik goreng bodoh kegemaran Aiman. Ibu risau Aiman tak tahan lapar sebab dekat sekolah tak ada makanan. Cikgu siap warning bekal pun tak boleh bawak.


Ahad lepas Aiman cakap pada ibu,


"Ibu..hari ni Aiman nak puasa, balik sekolah nanti baru Aiman makan.."


Sepanjang 12 Ramadhan, baru kali itu Aiman puasa. Puasa sampai jam 12 tengahari je! Bila azan, Aiman sibuk suruh ibu makan. Kata ibu itu azan Zohor. 


Bulan puasa ni ibu tak bagi Aiman pegi taman bila petang. Kata ibu orang semua puasa, takde orang dekat taman. Aiman bosan tahap agung duduk rumah main sorang-sorang. Kadang-kadang ibu bagi Aiman main game Zombi dekat komputer. Lama-lama main bosan jugak. 


Nak best sikit Aiman minta ibu bukakan ultraman. Aiman mengadap tengok ultraman mebius dengan ultraman zero masa ibu tengah ketuk-ketuk ramadhan dekat dapur. Tiba masa ibu suruh mandi untuk baca irqa, Aiman buat bodoh lagi layan youtube, kena la jerkah! Baru la kelam kabut terus tutup komputer tarik muka lapan belas.




Semalam abah cuti. Ini yang Aiman tak suka bila abah ada dekat rumah. Time abah tido, Aiman nak tengok kartun pun tak boleh. Ibu kata bukak je TV, tapi Aiman takut abah marah. Main sorang-sorang mana best. Ada adik takpe jugak. Bosan sangat Aiman pergi bilik. Dapat satu idea bernas. Yehaa!!


Nak tahu apa Aiman buat? Aiman cungkil alat-alat mekap ibu. Berterabur sisa blusher dan eye shadow semua atas lantai. Ibu mengamuk muka hodoh kalah raksasa yang lawan dengan ultraman dalam youtube tu! Lepas kena debush-debush dengan ibu, abah pulak smack down Aiman. Kesian Aiman asyik kena dera... 




*Rasanya dah lama budak ni tak buat perangai. Sesak nafas aku kadang-kadang.hehe..







27 comments:

ummiarissa said... Best Blogger Tips

aiman..aiman...tu lah..aiman tak kesah...he he he

Zefa NorAsmara said... Best Blogger Tips

Alahai.. sian aiman. Hehe, garang juga ibu dgn ayah aiman ni ye. Ingatkan ibu maryam je garanggggg.. :D

Masya said... Best Blogger Tips

cian aiman, macam amirlah buhsan kalau sorang².... main ade jer tak kena .. tgk tv pun dia buhsan .. kang tau² senyap .. tidur lah tu ... ;p

pssttt.. aiman sohlah ibu buat adik hihihihi.. gurau jer..

kakchik@ella said... Best Blogger Tips

kehkekeh. kelakar la aiman. dia puasa kat sekolah je. hehe.

amalina husna said... Best Blogger Tips

ahaha..boleh byang prasaan aiman..
kesiann~

Che Rosliza Che mat said... Best Blogger Tips

Alahai.. sian aiman.boring tak ada kawan nak main ya..

Munnafendy said... Best Blogger Tips

dia nak adik pmpn la tu kot? hahahaha

Joanna Yunus said... Best Blogger Tips

hehehehehe.... garang juga puan kutu ni kan... tapi kita garang sebab mendidik kan , akak kurang percaya dengan penggunaan psikologi ni sebab bukan 1 tapi banyak dah kena depan mata, jangan marah anak tu nanti besar jadi penbengis (dulu masa akak selalu marah qayyum) tapi end up sekarang kena batang hidung mak marah pun anak buat tak tahu je sebab dah besar panjangkan....kecik2 dulu buat le apa pun tak marah langsung alasan "budak2 tak ada akal lagi" sekarang dah besar terlbh akal le pulak

SHAHZEE said... Best Blogger Tips

hehehe lawaknya aiman..dah bosan tahap gaban la tu

Marya Yusof said... Best Blogger Tips

As salam murni,

Alalala kesian kat aiman! Iman pun sama main sorang2 gak... Tp belum belajar posa lglah mcm aiman...ops! heheheee... rasa nak cubit je aiman ni tau! geram! :))

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

ekeke..ciannya aiman..abah dgn mak debush..smack down lagi..mcm ni aiman nk lari gi tamannlahhh


nasik goreng bodoh? ekeke

Nurmujahidah Ismail said... Best Blogger Tips

alahai,, kecian dye,, tanda nak kena ada adik baru la tu,, huhuu

Ummi Iman said... Best Blogger Tips

Kesian Aiman. Sorang mcm tu lah.. kenalah bg kwn kalau boleh ;) iman saya ni masalahnya garang. Nk kwn dgn ummi ayah dia je :(

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

bagi adik la kt aiman...hikhik...ooo, x pose!!!!

LYAfrina said... Best Blogger Tips

hehe.. sama la cam asya aritu..habis pecah2 blusher lya..huhu..sabar je la kan..inilah pghibur hati kt

chii said... Best Blogger Tips

Alalala,aiman bosan takde geng la tu. Ibu ngan abah plak xmo layan aiman. Lg la. Last2 make up ibu gak jd sasaran. Hehe

Alif Ismail said... Best Blogger Tips

siyes je muka si aiman tuh..huhu..

sahur dgn nasi goreng bodoh pu best gak kak kutu!

Mama Adam said... Best Blogger Tips

Xpe lah... Aimn bosan tahap dewa tu.

Baik mcm mana pun anak, ada ketika diorang pun teringin nk buat nakal. Hihihihi...

Selamat berpuasa ;)

izan mama mia said... Best Blogger Tips

hehehhe..jadi mak dia akhirnya yer..heheh..tu laa pasal,..dgn anak sesekali kena tegas gak..mana mau asyik2 pujuk2 jer...tapi kesian gak laa dia xdok kawan..sama ngan mia ni,..selalu dok sorang2..boring gak depa tu kan..

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Itulah Aiman nak tonotn tv tak dapatkan sayang. Kerja senyap itulah yg ibu punya barang jadi habuan sebagai mainan.

Aiman katalah pada ibu "sabarlah ibu ini kan bulan puasa":)

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

si kembar pun lebih kurang aiman juga. bulan puasa ni pagi2 takmau makan apa2 pun. tapi balik skolah nnti siaplah... cari makanan kat dapur tu. biasanya cuma buatkan air milo makan ngan biskut/roti aje. ummi takde pun masak2 nasi siang hari.

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

alolo aiman... cabaran di bulan pose yer... baguih laa dh blajaq2 tu..

member aiman, si onie pun xpose jugak.. adakalanya pose separuh hari jer..

bebudak hanie ni pun kdg2 buat perangai jugak sampai jadi tarzan umminye...

anisalya said... Best Blogger Tips

tak apa la aimn. makan je la. aiman pun kecik lagi. dah pose kat sekolah tu kira okay la...

hyz said... Best Blogger Tips

lama x dgr citer aiman.... sian aiman dok men sorang2... abah ngan ibu kejam x nk bagi adik.. eh!!! hahahhahaha

NURULHANIF said... Best Blogger Tips

garang sgt ni.. Tkt.. Huhu

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

hihii sian aiman.. bosan sgtlah tu :-)

Hanie Dew said... Best Blogger Tips

Kesian aiman nak perhatian tu kot.tp bab cungkil alat mekap tu mmg la mmg kan...