Pixajoy

Thursday, April 04, 2019

Home » Review Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal / Cara Beli Tiket Wayang Secara Online

Review Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal / Cara Beli Tiket Wayang Secara Online



Rasanya macam agak lama juga aku tak jejak panggung. Anak dah besar ni rasa senang sikit la, tambah pulak orang dok review cerita ni best sangat, kira macam ralat juga kalau tak tengok. Ibu melabur la sikit untuk gembirakan anak-anak.

Afia Aryan kata best, budak budak ni asalkan ada Upin Ipin best je. 

Masa Abang Jenin nyanyi lagu Keris Sakti tu terserlah muka sangat terhibur Afia Aryan. 

Pada aku cerita ni biasa-biasa saja, sarat dengan moral, kisah-kisah dongeng melayu yang disampaikan dengan cara yang sangat positif dan kreatif. Aku puji la grafik, animasi, musikal dia memang memikat, cantik dan menarik setaraf antarabangsa.

Tak dinafikan filem ni sebuah cerita yang bagus tapi tetap biasa saja bagi aku. Expectation aku tinggi sangat ke atau aku sejenis yang tak mudah terhibur. En suami pun kata biasa je tak best mana. Sebab kami dah tua sama kot.huhu

Ni kira pertama kali aku booked tiket wayang secara online. Orang lain dah lama buat, aku baru cuba. So marilah aku buat entri, mana la nak tau kan kot info ni boleh jadi reference yang mungkin berguna untuk orang lain.

Step by step cara booking tiket :

1st step kena download application GSC kat Playstore. Nak guna web pun boleh tapi lagi mudah install terus apps.

 
Firstly kena daftar dulu, masukkan semua detail pastu submit. Depa akan hantar verification kat email. 

Dah verify boleh  la login, pastu pilih FasTicket. 

Isi semua maklumat cinema, tempat, tarikh dan masa. 

Pastu pilih tempat duduk

Dah settle semua boleh bayar. Booking online dia ada charge sikit la. Macam GSC 1 tiket 50 sen booking charge.

Ok done yang kami punya.

Sampai panggung nanti terus scan je barcode dari screen handphone. Mudah kan! tak payah risau takda seat dan beratur untuk beli tiket. 








3 comments:

fizalinolie said... Best Blogger Tips

Tak berkesempatan lagi nak tengok. Lagi mudah beli tiket online kan.

Sura Mohd said... Best Blogger Tips

Semua dah bwk anak2 tengok..tinggal akak je ke ni yg belum?Rasa nak pegi ..tp bila fikir si bongsu tu susah nak duk diam..terbantut pulak..

Sha Mohamed said... Best Blogger Tips

Suka beli online.. mudah.. tak payah nak beratur dan berebut.. scan je dahboleh masuk..