Pixajoy

Tuesday, July 03, 2018

Home » Resepi Muffin Coklat Chips

Resepi Muffin Coklat Chips



Muffin ni buat untuk birthday celebration Aryan tempohari. Banyak juga resepi kek coklat aku dah cuba. Semua rasa lebih kurang sama je bahan-bahan dan dari segi rasa. Yang ni guna resepi Muffin Coklat dari Azie Kitchen. Aku skip letak nescafe. Kat rumah memang jarang beli kopi pun. Nescafe lagi tak pernah ada. Pastu aku add on coklat chips, kurangkan sukatan gula dan tukar minyak kepada planta cair.

Macam biasa tempek sini resepi. Next time senang nak repeat buat, klik2 je.


Resepi Muffin Coklat Chips

Bahan A : Ayak or sebatikan semua bahan.
2 cawan tepung gandum + 1 Cawan serbuk koko + 2 sk baking powder + 2 sk soda bikarbonat + secubit garam.

Bahan B
1 1/2 cawan gula kastor + 1 cawan minyak or marjerin cairkan + 1 cawan susu cair + 3 biji telur

Bahan C
3/4 cawan air panas

Cara - cara : Campur semua bahan B kemudian masukkan Bahan A dan kacau rata.  Masukkan air panas kedalam adunan, kacau rata. Cedok adunan 2/3 ke dalam cup tabur coklat chips kemudian bakar ikut oven memasing. 

 
Zoom..

Bakinya isi cup kertas ni pulak

Must try..sedap la bagi aku. Lepas raya ni aku memang jadi agak pelahap sikit. Aku sorang ja dok ulang makan sampai habis.hehe



4 comments:

Sha Mohamed said... Best Blogger Tips

Nampak sangat mengancam.. Kalau sha nie tak menjadilah jawabnya.. Hehehe..

ejulz said... Best Blogger Tips

waaaa.. sedap :)

Jemput join segmen ejulz jika sudi :)
https://ejulz.blogspot.com/2018/07/segmen-tambah-duit-dengan-kerja-partime_1.html

Nora Karim said... Best Blogger Tips

Sedapnya nampak... 😍

adianiez AIDA said... Best Blogger Tips

aida x pandai la bab kek / muffin ni.
pernah buat, tak jadik cantik rupa nya.
tapi rasa nyer ok lah :)