Pixajoy

Wednesday, February 09, 2011

Home » Baik ke?

Baik ke?

Assalamualaikum

Wah lama giler kan tak update post..(belum pun seminggu).dah berkutu pun belog puan kutu coz lma tak shampoo...Lately nie aku agak busy..haha ekceli mana ada istilah busy dalam hidup puan kutu..Syok mencedok ilmu tutorial mencantikkan blog sampai takde niat nak buat post..Aku kan mak budak yg baru belajar..kena la studi..

Dlm entri nie aku ada bercerita pasal persekolahan anak aku, aiman..Hari nie dah masuk dua kali berturut2 dia melalak bila aku hantar sekolah..Apa tak kena aku pun tak tau..That day samseng sgt nk patahkan tulang org..


So,tadi nak hantar aiman, aku pun jadik tensen. Dalam hati dok kata..Janganlah budak nie menangis..Janganlah buat perangai lagi...

Bila dah sah2 dia melalak bertambah la tensen aku! Berapa lma lg ibu harus menghadapi situasi seperti ini aiman?(silalah baca dengan nada yg sgt poyo).

plz don cry like this...
Aiman kesayanganku..

Kenapa tetiba jadik cengeng sgt?Ibu tahu aiman cepat borin dengan sesuatu..tapi apakah aiman sudah menghadapi tahap kebosanan terlampau dengan persekitaran sekolah?Tidakkah aiman gembira bertemu kawan2mu anakku?
Perlu begini : studi dengan hepi!
Now baru Februari..aiman still have almost 9month to go..panjang tu...n 1 thing u must remember, next yr..ada setahun lg...

Anakku aiman mukhlis...

Aiman kena pegi pra sekolah selama setahun..pastu kena belaja dr standart 1 till standart 6..Sekolah menengah ada lagi lima tahun..After that sambung belajar sampai dapat degree..Ada rezeki buat master..buat PHD..Ambik calculator kira sendiri..Ilmu perlu dituntut sampai aiman mati....jgn jadikkan bosan sebagai alasan...

Tuntut ilmu ke tahap paling tinggi..
Ibu tak faham kenapa aiman perlu menangis...Bila ibu ambik dari sekolah..aiman nampak hepy sekali..Tggu jap, ibu patahkan tulang aiman pulak!!!

0 comments: