Pixajoy

Friday, June 30, 2017

Home » Resepi Biskut Jejari Nestum Sedap

Resepi Biskut Jejari Nestum Sedap



Orang dah nak habis raya aku baru nak share resepi biskut raya.haha. Mood cerita raya belum mari..so kita share resepi dulu ye. Antara semua biskut raya yang aku buat 1 ni paling laku..so makna kata biskut ni sedap la kan..Siap ada yang demand suruh buat lagi tahun depan, better kita tempek resepi kat sini senang nak refer nanti.

Aku punya versi tak rupa jejari sangat la hentam kromo bentuk gabak. Aiman panggil kuih gergasi.hahaha


Biar rupa tak elok janji sedap.kiki

Disebabkan malas nak taip aku tempek terus resepinya. 


Aku ganti serbuk koko dengan milo. Sukatan milo pun aku lebihkan ikut suka. Walnut aku skip, nestum tu main campak camtu ja takda nak ramas-ramas blend ikut resepi asal. Untuk salut tu aku guna susu tepung semata tanpa gula aising. Tak suka manis sangat..susu saja pun dah sedap gila. Standart la bab derhaka resepi ni jangan nak skema sangat.haha..





4 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Teringin nak cuba buat.
Menjadi kot.

mamapp said... Best Blogger Tips

Ni antara biskut feberet mama ni. Biskut yg Ada habuk2 g la sedap

Umialya said... Best Blogger Tips

Salam aidilfitri pk.. maaf zahir batin

OKje said... Best Blogger Tips

Hihi.... tak kiralah rupa apa pun biskut tu PK, janji rasa dia sedap.
Tapi yelah... tak berapa nak sesuai pulak nama dia jejari noh.... hihi

Selamat Hari Raya maaf zahir batin PK