Walaupun simple nak juga share. Idea ni bukan saja berguna untuk baby, malah untuk birthday cake anak yang dah besar juga. Kek buah ni salah satu alternatif kek harijadi yang sihat dan sedap. Dah selalu sangat kita sogok anak kita dengan kek aising, why not buat perubahan. Padahal kalau order kek birthday yang aising melimpah tu ibunya yang nak makan, bukan anak. hahaha..
Kebetulan shopping barang kuih kat Tesco terus la mencari buah-buahan yang sesuai untuk fruit cake Aryan. Niat nak buat ni dah lama dari zaman Afia lagi tapi susah la kan dah ibu ni nak shopping mesti harap abah, hari biasa nak dapat tembikai pun susah.
Ni pun kat Tesco ibu cuma beli blueberi dan epal. Epal tu saja pilih hijau untuk air detox ibu. Kalau merah should be better kan untuk baby. Watermelon minta abah belikan bulan puasa senang merata ada jual. Ada strawberi ke pisang dan macam-macam buah mesti lagi umphh keknya.
Aryan punya camni je la seadanya. Happy birthday stand tu ambik dari kek terdahulu..number one dari puzzle Afia. Kita gunakan skill kreatif yang ada sebab penyegan nak DIY number.haha..
Ok birthday boy ligat ni nampak je kek excited gila, terus serang masuk mulut dengan teruja. Haru biru jadinya.huhu..
Ni antara contoh gambar fruit cake yang aku google. Moga bermanfaat untuk idea kek harijadi anak korang.
Sharing is caring. Kalau rajin nanti update kisah Aryan's 1st birthday.













